Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen

Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82
Jyske Bank springer til tops i kundetilfredshed blandt erhvervskunder
En ny Voxmeter-undersøgelse viser, at Jyske Bank har indtaget førstepladsen, når det gælder kundetilfredshed blandt store og mellemstore virksomheder med mere end 20 ansatte.
Undersøgelsen bygger på 10.562 interviews gennemført jævnt fordelt over årets 52 uger, og resultaterne placerer Jyske Bank foran alle sammenlignelige banker i Danmark.
Markant fremgang i CEM-scoren
Samtidig peger undersøgelsen på, at Jyske Bank har taget det største spring i CEM-scoren – et mål for både loyalitet, anbefalinger og bankens evne til at tiltrække nye kunder. Ifølge Voxmeter gør det banken til den højdespringer, der har oplevet den største fremgang i kundetilfredshed i det seneste år.
”Jyske Bank er gået frem i undersøgelsen med raketfart og udmærker sig med en topplacering blandt de større erhvervskunder – og uden at tabe de mindre og små erhvervskunder,” siger Christian Stjer, administrerende direktør i Voxmeter.
Kunderne mærker forskellen
Hos Jyske Bank er det især arbejdet med at være på forkant med erhvervskundernes behov, der fremhæves som forklaringen på fremgangen.
”Vi har i mange år arbejdet strategisk med at styrke vores relationer og rådgivning til erhvervskunderne. Vi lytter til kunderne i alt, hvad vi gør – og det afspejler sig i tilfredsheden,” fortæller Erik Gadeberg, bankdirektør for Erhverv og Kapitalmarked i Jyske Bank.
Også Rune Møller, direktør for Erhverv i Jyske Bank, peger på, at målrettede initiativer har båret frugt:
”Vi ser de helt rigtige bevægelser og har specialiseret, trænet og uddannet os, så vi kan levere rådgivning med høj værdi – hver dag, i hver kontakt. Det her skulderklap fra erhvervskunderne gør os stolte og motiverer os til at blive endnu bedre.”
Også fremgang på tværs af alle erhvervskunder
Undersøgelsen viser samtidig, at Jyske Bank også rykker op på en samlet andenplads blandt erhvervskunder på tværs af alle virksomhedsstørrelser. Det er et tydeligt signal om, at banken har formået at styrke kundeoplevelsen bredt i markedet.
Fakta om undersøgelsen
Voxmeter har gennemført 10.562 interviews blandt erhvervskunder i perioden september 2024 – august 2025.
Interviewpersonerne er udvalgt tilfældigt, og ingen banker har haft mulighed for at påvirke resultaterne.
CEM-scoren beregnes ud fra tre parametre: andelen af superloyale kunder, andelen af kunder, der vil anbefale banken, og andelen af nye potentielle kunder.
Denne artikel er bragt via Ritzau af Jyske Bank, mandag d. 1. september 2025, i forbindelse med en kundetilfredshedsundersøgelse foretaget af Voxmeter.
Den originale pressemeddelelse kan læses herunder:
Artiklen er desuden delt af følgende medier:
Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen
Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82
Den fulde rapport afdækker samtlige kundeberøringsområder. Den går i dybden med alt – lige fra rådgivning, produkter, services og digital platform til kundeinformation, kundekontakt, filialer mv. Rapporten kan bestilles for et enkelt område eller for samtlige områder – alt efter, hvad I har fokus på lige nu.
Rapporten afdækker alt inden for marketing. Den går i dybden med kendskab, kommunikations- og kampagneerindring, kommunikationskanaler, marketingeffekt og målgruppebeskrivelser. Den indeholder også en tracking-del med udvikling og effektmål på kampagner, journalistisk omtale og SoMe. Denne rapport kan også deles op, så du kun får den del, du p.t. har brug for.
Rapporten afdækker jeres overordnede image og jeres position i forhold til konkurrenterne. Rapporten måler jeres imagestyrke ud fra de 6 stakeholders, der har indflydelse på imagerejsen. Her kan I få en analyse, der tegner et billede af jeres image blandt alt fra ledelse og medarbejdere til jeres kunder, konkurrenternes kunder, medierne, opinionen og – hvis relevant – aktionærerne.
Her får du et aktuelt markedskort samt en uddybende profil af et specifikt segment. Det kan for eksempel være den gruppe, der ønsker at forlade deres nuværende bank og derfor overvejer at skifte til en specifik bank. Rapporten tegner blandt andet en profil af segmentets finansierings- og købsplaner samt deres medievaner.
I kan vælge at få adgang til analyseplatformen CEM Intelligence, der er en samlet online analyseportal. Her har du adgang til samtlige analyserapporter. Og I kan selv udarbejde spørgeskemaer og gennemføre analyser, ligesom I kan opbygge analyseløsninger til fx kunderejser, touchpoints og digital kundedialog.
Voxmeter har ydet rådgivning i kundeanalyser siden 2008. Her hjælper vi med overordnet strategi og med helt konkrete indsatsplaner. Vi bliver også ofte brugt til at præsentere de vigtigste findings – typisk til et direktionsmøde, bestyrelsesseminar eller et ledermøde.
Borgergade 6, 4. sal
1300 København K
CVR/VAT: 34217432
� Copyright - Voxmeter