Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen

Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82
Sydbank kåret som erhvervskundernes favorit – Jyske Bank haler hurtigt ind
En ny undersøgelse fra Voxmeter viser, at Sydbank endnu en gang topper listen over de mest tilfredse erhvervskunder i Danmark. Særligt de små og mellemstore virksomheder sætter pris på bankens rådgivning og personlige tilgang.
Sydbank scorer 631 point på skalaen, hvilket er en fremgang på 63 point siden sidste måling. Kunderne fremhæver især rådgivernes parathed, når der er brug for lån, investeringer eller anden finansiering.
”Sydbank er god til at tage sig af de små og mellemstore virksomheder, som der jo er virkelig mange af i Danmark. Kunderne fornemmer, at banken gerne vil dem, selvom de måske ikke er verdens største kunder,” siger Christian Stjer, adm. direktør i Voxmeter.
Ifølge undersøgelsen føler erhvervskunderne sig hørt og set i Sydbank – i modsætning til større banker som Nordea, hvor kunderne oplever, at løsningerne er mere standardiserede.
Jyske Bank med raketfart mod toppen
Undersøgelsen afslører dog også, at Jyske Bank er højdespringeren. Banken har løftet sig med hele 146 point til 572 og tager dermed andenpladsen. Ifølge bankekspert Lars Krull skyldes fremgangen, at banken i højere grad tager udgangspunkt i kundernes reelle behov.
”Jyske Bank er gået fra at fortælle kunderne, hvad de har brug for, til at lytte og specialisere sig i brancher. Det giver en anderledes oplevelse for erhvervskunderne,” siger han.
Danske Bank og Spar Nord under pres
Selvom Danske Bank kun indtager tredjepladsen, vurderes den af eksperter til at have de mest innovative løsninger. Nordea ligger derimod fortsat i bunden med den laveste kundetilfredshed, trods en mindre fremgang.
Spar Nord oplever tilbagegang i kundetilfredsheden, hvilket ifølge Voxmeter hænger sammen med usikkerhed omkring fusionen med Nykredit.
Sydbank: 40 år med erhvervskunder
Sydbanks administrerende direktør, Mark Luscombe, understreger, at banken er glad for kåringen, men at arbejdet med kundetilfredshed aldrig slutter:
”Vi må aldrig hvile på laurbærrene. Kun ved at være der for vores kunder hver eneste dag kan vi fastholde den høje tilfredshed. Mange af vores kunder har været hos os i mere end 20 år – og det er vi stolte af,” siger han.
Fakta om undersøgelsen
Udført af Voxmeter blandt 10.562 erhvervskunder.
Sydbank scorer 631 point – en fremgang på 63 point.
Jyske Bank stiger med 146 point til 572 og rykker til andenpladsen.
Nordea ligger lavest i tilfredshed blandt de største banker.
Denne artikel er bragt af Jyllands-Posten søndag d. 31. august 2025, i forbindelse med en kundetilfredshedsundersøgelse foretaget af Voxmeter.
Den originale artikel kan læses herunder:
Artiklen er desuden delt på følgende medier og platforme:
Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen
Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82
Den fulde rapport afdækker samtlige kundeberøringsområder. Den går i dybden med alt – lige fra rådgivning, produkter, services og digital platform til kundeinformation, kundekontakt, filialer mv. Rapporten kan bestilles for et enkelt område eller for samtlige områder – alt efter, hvad I har fokus på lige nu.
Rapporten afdækker alt inden for marketing. Den går i dybden med kendskab, kommunikations- og kampagneerindring, kommunikationskanaler, marketingeffekt og målgruppebeskrivelser. Den indeholder også en tracking-del med udvikling og effektmål på kampagner, journalistisk omtale og SoMe. Denne rapport kan også deles op, så du kun får den del, du p.t. har brug for.
Rapporten afdækker jeres overordnede image og jeres position i forhold til konkurrenterne. Rapporten måler jeres imagestyrke ud fra de 6 stakeholders, der har indflydelse på imagerejsen. Her kan I få en analyse, der tegner et billede af jeres image blandt alt fra ledelse og medarbejdere til jeres kunder, konkurrenternes kunder, medierne, opinionen og – hvis relevant – aktionærerne.
Her får du et aktuelt markedskort samt en uddybende profil af et specifikt segment. Det kan for eksempel være den gruppe, der ønsker at forlade deres nuværende bank og derfor overvejer at skifte til en specifik bank. Rapporten tegner blandt andet en profil af segmentets finansierings- og købsplaner samt deres medievaner.
I kan vælge at få adgang til analyseplatformen CEM Intelligence, der er en samlet online analyseportal. Her har du adgang til samtlige analyserapporter. Og I kan selv udarbejde spørgeskemaer og gennemføre analyser, ligesom I kan opbygge analyseløsninger til fx kunderejser, touchpoints og digital kundedialog.
Voxmeter har ydet rådgivning i kundeanalyser siden 2008. Her hjælper vi med overordnet strategi og med helt konkrete indsatsplaner. Vi bliver også ofte brugt til at præsentere de vigtigste findings – typisk til et direktionsmøde, bestyrelsesseminar eller et ledermøde.
Frederiksborggade 15, 3. sal
1358 København K
CVR/VAT: 34217432
� Copyright - Voxmeter