Svært at få unge kvinder til at købe mere take-away-mad
Den generelle afmatning slår igennem hos kvinder mellem 18 og 34 år.
Take-away-branchen oplever en generel afmatning. Ifølge Voxmeters konjunkturmonitorering er det især unge kvinder, der afstår fra at købe mere take-away-mad.
Kun ca. 5 pct. af kvinder mellem 18 og 34 år forventer, at de vil købe mere take-away i fremtiden. Sulten er formentlig den samme hos jævnaldrende mænd, men villigheden er noget større til at købe færdiglavet mad på vejen.
I løbet af seneste tre år er de generelle forventninger til indkøb af mere take-away halveret.
Vær på forkant med samfunds- og markedsudviklingen
Dansk Konjunkturbarometer er udarbejdet i samarbejde med en række banker og organisationer. Et værktøj, der hver måned bringer dig på forkant med samfunds- og markedsudviklingen.
Nu er Dansk Konjunkturbarometer udvidet og tilpasset alle typer virksomheder, også prisen – klik her.