- Bilbranchen: Dårligt Image
Her er de mindre populære bilmærker
Et bilmærke behæftet med et godt image er guld værd for en forhandler. Men hvad gør man med bilmærker, hvor salget svækkes på grund af et mindre godt ry? En af løsningerne kunne være at dykke ned og finde de konkrete årsager. Dernæst at få bearbejdet de gisninger og indvendinger bilejerne hæfter sig ved bilmærket. I denne uge viser vi de bilmærker, bilejerne i mindre grad påtænker at købe.
Markedsanalyse
Rapporten analyserer effekten af din forretnings markedsføring og kortlægger, hvor godt jeres kommunikation performer sammenlignet med lignende brands. Rapporten afdækker, hvorvidt jeres kommunikation når ud til de ønskede målgrupper, samt i hvilken grad populationen påvirkes positivt eller negativt. Rapporten identificerer styrker og svagheder i jeres markedsføringsstrategi og indeholder findings og anbefalinger.
Analyserapporten viser, om jeres PR og kommunikationsindsats rykker sig i den rette retning og i et tilfredsstillende tempo. Herudover får I klarhed over din forretnings styrker og svagheder.
Markedsanalysen indledes med en kortlægning af den del af Danmarks befolkning, der er 18 år eller derover, og deres aktuelle relation til dit mærke og virksomhed. I markedsanalysen fordeles individerne i Voxmeters segmenteringskort i CEM Intelligence. Segmenteringskortet består af 4 segmenter: Segment 1 – ”Eksisterende kunder” = Dine kunder i relation til bilimportør (mærke), forhandler eller værksted. Segment 2 – ”Plukkemodne kunder” = Andres kunder, der vil skifte mærke/virksomhed og påtænker at blive kunde, relateret til mærke, forhandler eller værksted. Segment 3 – ”Potentielle kunder” = Kunder, der ikke er tilfredse med deres nuværende mærke, seneste forhandler eller værksted og som ikke er afvisende overfor at blive kunde hos dig. Segment 4 – ”Kunder udenfor rækkevidde” = Andres kunder, der enten ikke vil skifte mærke eller virksomhed, eller som ikke kender mærke/virksomhed, eller som aldrig kunne drømme om at blive kunde, eller har en økonomi der ikke er relevant for mærket.
I markedsanalysens anden del uddybes de tre første segmenter; egne, plukkemodne og potentielle kunder. Her uddybes blandt andet kendskab, imageparametre, kundeomtale, synlighed og marketingeffekt. Den sidste del af analysen gennemgår det fjerde segment; kunder udenfor rækkevidde. For hvert område afdækkes den aktuelle status samt udviklingen over 3 år. For hvert parameter kan I få afrapporteret dit mærkes eller virksomheds position målt op imod 7 benchmarks, som I frit selv kan udvælge.
Analyserapporten indeholder
• Markedskort
• Kendskab
• Brandposition
• Kundeomtale
• Synlighed
• Marketingeffekt
• Kundepotentiale
Rapporten kan købes med eller uden en mundtlig præsentation af analysens resultater beriget med konklusioner og anbefalinger.
Få gratis opdateringer hver uge
Få de seneste prognoser, analyser og meget mere ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev.
Her får du som den første, dugfriske tal som opdateres hver uge – helt gratis.