- Greencheck: Butikker
Butikker
Klimaindsats:
+2,7
15,8% af befolkningen vurderer, at aktørerne i kategorien Butikker gør noget godt for klimaet. Det er +2,7 %-point mere end for 1 år siden. Herunder ses befolkningens rangering af de bedste klimaaktører inden for kategorien Butikker:
Greencheck-certifikatet er baseret på et gennemsnit af besvarelserne til følgende spørgsmål: I hvilket omfang mener du, at [Brand indlæst] bidrager positivt eller negativt i forhold til klimaet? Respondenterne har svaret på en skala fra 0-10, hvor 0 betyder meget negativt og 10 betyder meget positivt. Green Power = øverste ¼ i kategorien. Green Good = næstøverste ¼ i kategorien. Going Green = næstnederste ¼ i kategorien. Green Weak = Sidste ¼ i kategorien. Listen er opgjort på seneste måling, 1. halvår 2023. Svarstikprøven er baseret på 6.500 interview med befolkningen, nationalt repræsentativt, 18 år eller derover.
Greencheck Award
Er du nysgerrig på, hvem der ifølge danskerne yder den bedste klimaindsat?
På Greencheck.dk får du et overblik over alle vinderne fra de forskellige indeks og brancher.
Greencheck-rapport
- Den grønne imagemåling
Greencheck er en undersøgelse, der giver indsigt og motivation til virksomheder, der ønsker at sætte fart på den grønne omstilling. Analysen er et nyttigt kommunikationsværktøj, der monitorerer effekten af PR-arbejdet over tid, og som sammenlignet med relevante benchmark, identificerer styrker og svarheder i brandets grønne image. Greencheck-analysen giver svar på, i hvilken grad brandet opfattes som klimavenligt og i hvilke segmenter. Hertil afdækkes brandets troværdighed, evaluering af ledelse, produkter, services, rådgivning og vejledning.
Greencheck 1. halvår 2023
Brandmåling – Side 5-49
Brandmåling – side 5-35
Kendskab til brandets miljøpåvirkning.
Evaluering af brandets klimaindsats.
Vurdering af brandets:
• Troværdighed
• Grønne budskaber
• Produkter
• Tjenester & services
• Rådgivning og vejledning
Employéer branding – side 36-38
Evaluering af brandets klimaindsats blandt personer i arbejdsstyrken og under uddannelse.
Segmentanalyse – side 39-49
Evaluering af brandets klimaindsats blandt personer nedbrudt på:
• Køn
• Alder
• Geografi
• Uddannelse
• Klimaaktive
• Klimamoderate
• Klimapassive
Benchmark
Alle resultater i brandmålingen holdes op mod:
• Brands i same branche
• Samtlige 500 brands
Følgende indeks kan tilvælges:
• C25-indeks
• De 100 største danske virksomheder
Udvikling
Alle parametre i rapporten kan ses med halvårsudvikling, siden 1. halvår 2022.
Den grønne omstilling – side 50-70
Rapporten afsluttes med en analyse der afdækker udviklingen for den grønne omstilling i Danmark.
Befolkning og Virksomhedsledere:
• Befolkningens bekymringen for klimaet
• Virksomhedernes ansvar for den grønne omstilling
• Befolkningens ansvar for den grønne omstilling
• Ledernes syn på den grønne omstilling
• Medarbejdernes syn på den grønne omstilling
• Befolkningens bevæggrund for at en aktiv grøn indsats
• Virksomhedernes bevæggrund for at en aktiv grøn indsats
• Status for tidsfasen virksomhederne er nået til, i den grønne omstilling
• Virksomhedernes vurdering af de største barrierer for grøn omstilling
Vurdering af klimaindsats:
• Politiske partier
• Arbejdsmarkedsparter
• Interesseorganisationer
• NGO’erne
• Top-500 oversigt
Datagrundlag
Greencheck er baseret på en befolkningsundersøgelse og en undersøgelse blandt virksomhedsledere. Hvert år gennemføres der 13.000 interview med personer på 18 år eller derover, fordelt nationalt repræsentativt. Og 2.500 telefoninterviews med virksomhedsledere, fordelt nationalt repræsentativt. Alle interview indsamles jævnt fordelt hen over årets 52 uger.
Bestil Greencheck-rapporten
Rapporten kan købes som enkelt rapport for 33.000 kr. eller som et årsabonnement, der inkluderer to rapporter, til 46.000 kr.
Hvis du vælger at købe en enkelt rapport, har du mulighed for, i en begrænset periode, at konvertere dit køb til et årsabonnement, hvor vi fratrækker prisen for enkeltrapporten.
Bestil nu
Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82