- Greencheck: Klima
Der er gode nyheder for de 89% af den danske befolkning, som finder det vigtigt, at virksomheder og organisationer yder en aktiv grøn indsats. Det går nemlig støt fremad med den grønne omstilling.
For top-500 brands
I Greencheck-rapporten for 1. halvår 2023, kan du læse meget mere om virksomhedernes arbejde med den grønne omstilling. De første 2/3 af rapporten (41 sider) handler dog specifikt om din virksomhed (eller organisations) grønne image.
Perception always wins – even if it’s not correct!
Hvordan opfattes din virksomhed (dit brand, organisation eller parti) ude i befolkningen – og er det overhovedet vigtigt?
Hvis opfattelsen af din virksomhed er positiv, er der evidens for, at man i højere grad forholder sig forudindtaget positivt. Ikke bare overfor din virksomheds budskaber, services og produkter, men også overfor i hvilken grad din virksomhed opfattes som en attraktiv arbejdsplads.
Desto mere negativ opfattelse, der er af din virksomhed, desto flere ressourcer skal I investere, når I ønsker at få jeres budskaber igennem.
Alt afhængigt af, om du repræsenterer en B2B- eller B2C-virksomhed, udgør kunderne i befolkningen en større eller mindre procentandel. Den gængse befolkning udgør også en del af jeres eksisterende og potentielle medarbejdere. Og ligeledes omfatter det journalister, meningsdannere og aktionærer. Derfor er det ikke uvæsentligt, hvordan opfattelsen af din virksomhed er ude i samfundet.
Men hvad skal du gøre, hvis du ønsker at styrke eller vedligeholde din virksomheds image? Det er denne mission, Greencheck-rapporten har til formål at hjælpe dig med. Desværre giver rapporten ikke svar på alt, men dog en ganske betydelig del. Vores engagerede kunder har hjulpet os med – via løbende inputs – at gøre rapporten endnu mere brugbar.
Nu er vi færdige med datagrundlaget til den tredje image-rapport. Derfor er vi klar til at levere en opdateret rapport, specifikt til din virksomhed, den 31. august 2023.
.
Analysens indhold
1) Grønt image
Rapporten afdækker først, hvor stærkt din virksomheds grønne image er. Resultatet kan du se – og ikke mindst sammenligne med øvrige aktørers i din branche. Ligesom du kan se jeres position holdt op mod de øvrige ca. 500 virksomheder, der er med i målingen.
2) Kendskab
Rapporten afdækker kendskabet til din virksomhed.
Først helt overordnet og dernæst hvor indgående kendskabet til din virksomhed er.
Kendskabet har du sikkert allerede fået belyst i andre undersøgelser, men det er væsentligt at få afdækket sammen med de følgende analyseparametre.
3) Troværdighed
Rapporten afdækker i hvilken grad, befolkningen finder din virksomhed troværdig.
Det er et vigtigt element for at kunne afdække sammenhængen mellem kendskabsgrad og jeres image.
4) Budskaber
Rapporten afdækker i hvilken grad, man bemærker din virksomheds budskaber – dvs. budskaber om dine grønne indsatser.
Dette udgør endnu et vigtigt element for at afdække sammenhængen mellem virksomhedens kendskabsgrad, troværdighed og image.
5) Produkter/Ydelser
I dataindsamlingen har vi afstemt, hvorvidt din virksomhed leverer produkter, services eller yder rådgivning og vejledning.
I den sammenhæng afdækkes evalueringen af de forhold, der er relevante for din virksomhed. Således belyses sammenhængen mellem virksomhedens produkter/ydelser og image.
6) Segmentanalyse
Endelig belyses alt dette nedbrudt i følgende segmenter:
- Employer branding
Den andel af befolkningen, der er i arbejde, opdelt i tre uddannelsesundergrupper. - Klimasegmenter
Består af tre segmenter: De klimaaktive, de klimaneutrale og de klimapassive. - Demografi
Resultaterne nedbrudt i alder, geografi og køn.
7) Udvikling
Endelig kan du se udviklingen for ovenstående forhold fra den seneste måling og to perioder tilbage.
8) Status for den grønne omstilling
Rapporten afsluttes med en analyse samt en tracking af, hvordan det går med den grønne omstilling. Dette kan ses ud fra en række forhold, der belyser den grønne omstilling blandt befolkningen, og dels ud fra virksomhederne, interesseorganisationerne og de politiske partier.
.
Analysen er baseret på
- 13.000 web-interviews årligt – 6.500 hvert halve år. Med personer på 18 år eller derover, fordelt nationalt repræsentativt.
- 2.500 telefoninterviews (1.250 hvert halve år) med virksomhedsledere, fordelt nationalt repræsentativt.
- Hertil gennemføres kvalitative interviews med personer inden for ledelse, CSR, HR samt eksperter indenfor bæredygtighed.
.
Pris for et årsabonnement
Abonnementet dækker to rapporter, der udkommer i januar og august.
Den samlede pris pr. år er 46.000 kr. ekskl. moms.
Rapporten kan købes med eller uden en mundtlig præsentation af analysens resultater beriget med konklusioner og anbefalinger.
Har du spørgsmål?
Hvis du er nysgerrig på klimascoren eller har andre spørgsmål til Greencheck, så er du altid mere end velkommen til at skrive her eller give mig et kald.
Christian Stjer
Adm. direktør
+45 26 83 82 82
Ved at udfylde formularen skriver du dig samtidig op til vores nyhedsbrev, hvor du modtager indsigter, undersøgelser og marketing. Dette kan til enhver tid afmeldes.
Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82