NGO’erne kan udnytte samfundets momentum
Et samfund i vækst og en stigende kendskabsgrad til NGO’erne giver gode muligheder for at tiltrække flere støtter.
Det er en glædelig nyhed, at flere NGO’ers arbejde atter er kommet i fokus. Samtidig viser Voxmeters seneste konjunkturrapport, at flere forbrugere en økonomisk optimisme, men danskernes forbrugsmønstre er under forandring.
Det foranderlige år
Det forgangne år har skubbet fokus fra det velgørende arbejde. Samtidig er det sket i en tid med Covid-19, hvor danskerne har været økonomisk tilbageholdende. Denne kombination har både gjort det sværere for NGO’erne at fastholde støtterne og ikke mindst at tiltrække nye støtter. Samtidig med forbrugernes mådehold overfor NGO’erne har danskerne også fået nye vaner efter den delvise genåbning af samfundet.
Forbrugsevnen fejler ikke noget
Det er ikke tomme lommer, der kendetegner de danske forbrugere og virksomheder. I det store billede ses der en solid optimisme, hvor mere end 20% af de danske virksomheder fortæller, at de har planer om at investere i større udvidelser. Det er en stigning på 92,6% siden sidste år. For de danske forbrugere ses der en stigning på 18,6% i forbrugsviljen over de seneste tre måneder. Således viser månedens konjunkturrapport den højeste forbrugsvilje i 2021.
NGO’erne går en lysere tid i møde
I juni-måneds konjunkturrapport vurderer 68,4% af danskerne, at de vil støtte en NGO indenfor de næste tre måneder. Det er en stigning, der er værd at bemærke, da NGO’erne med fordel kan tappe ind i forbrugernes nye adfærds- og forbrugsvaner.
Forbrugerne har heller ikke de samme bekymringer, som for bare et år siden. Flere er i dag bekymrede for de ældre, mens færre bekymrer sig om klimaforandringerne.
Er du interesseret i Voxmeters seneste konjunkturrapport, eller vil du gerne høre mere, om hvordan vores analyser kan hjælpe jeres organisation? Kontakt direktør Christian Stjer på [email protected] eller ring i dag på +45 7020 2324.
70 20 23 24 • [email protected]