Vi får flere penge til at støtte NGO’ernes arbejde

Vi får flere penge til at støtte NGO’ernes arbejde

Konjunkturudviklingen giver NGO’erne mulighed for at høste flere støtter blandt private og virksomheder.

Selvom NGO’ernes individuelle mærkesager har været påvirket af Covid-19, i forskellig grad, går danskerne en tid i møde, hvor forbrugsevnen vil stige. I løbet af den nære fremtid vurderer flere forbrugere, at de har flere penge til forbrug, og det kan NGO’erne drage fordel af.

Både forbrugere og virksomheder vurderer, at de har flere penge

Selvom vi har været igennem en usikker tid med covid-19, så fastholder danskerne fortsat en solid velstand – sammenlignet med andre europæiske lande. Med det in mente, og kigger man ind i Voxmeters konjunkturkrystalkugle, er der udsigt til en stigning på 13,6 %, i niveauet som forbrugerne forventer, af større rådighedsbeløb. En stigning, som ikke kun vil påvirke privatpersoner positivt.

Forventer at have flere penge til rådighed
Spørgsmål: De næste 3 måneder har jeg flere penge til rådighed. Svarkategorier: 0-10. Udregning: Svarmulighed [7-10]. Baseret på 1,250 interview i februar 2020 og februar 2021


Ligeledes meddeler flere og flere danske virksomheder til Voxmeters erhvervspanel, at de har en solid likviditet. De forventer yderligere at ansætte flere medarbejdere og gennemføre større udvidelser indenfor de næste 12 måneder. NGO’erne har altså et stort potentiale til at høste flere støtter, både blandt forbrugere og virksomheder.

Danskerne bliver mere og mere online-orienteret

De gentagne nedlukninger af samfundet har skærpet danskernes tilstedeværelse online. I forvejen var danskerne flittige til at købe ting på internettet, og nu forventer de at gøre det endnu hyppigere. I marts 2021 viser Voxmeters prognose en stigning på 43,4 % af forbrugerne, der forventer at bruge flere penge på onlinehandel, i løbet af de næste tre måneder.


Som vi også skrev i forrige uge, kan NGO’erne med fordel sætte ind overfor de rigtige målgrupper ved valg af kommunikation i de rette medier. Læs artiklen her.

Selvom forbrugsevnen vil stige, flugter det dog ikke med forbrugsviljen. Danskerne forholder sig fortsat forsigtige, hvilket NGO’erne med fordel kan appellere til. Vores data viser, at der er et stort antal plukkemodne støtter, der blot venter på det rigtige incitament. For disse støtter kan NGO’ernes mærkesager, markedsføres i samspil med de medfølgende fradragsmuligheder, der både virker meningsfuldt og stadig levner plads til den ønskede opsparing. Det kan for nogles tilfælde være dét, der også kan få virksomheder til at styrke deres CSR via samarbejdsaftaler med NGO’erne.

Fradragsmuligheden vil dog ikke være et støttemæssigt vendepunkt for alle potentielle støtter. Helt overordnet handler det for NGO’erne om, at de skal brande deres indsatsområder overfor de danskere, som deler de samme værdier. Det gælder både blandt private såvel som virksomheder, med de relevante CSR-profiler. Med et indgående kendskab til de enkelte segmenter kan NGO’erne altså nyde gavn af den kommende højkonjunktur.

Se jeres støtteparate segmenter i dag

Voxmeter giver jer mulighed for at få indgående kendskab til danskerne, danske virksomheder – jeres nuværende og kommende støtter. Hver dag taler vi med hele virksomheder og forbrugere fra de danske storbyer og ud til vandkanten. Vi kan hjælpe jer i dag. Kontakt direktør Christian Stjer på [email protected] eller ring nu på +45 70 20 23 24.

Spørgsmål: Vil husstanden købe mere eller mindre tøj/møbler/elektronik/hårde hvidevarer/online handel i de kommende 3 måneder, sammenlignet med samme periode sidste år? Svarkategorier: 1: Mere 2: Uændret 3: Mindre Udregning: Svarmulighed 1. Baseret på 1,250 interview i februar 2020 og februar 2021


Kontakt os nu
70 20 23 24 • [email protected]

Læs mere om metoden

Om NGO & organisation

Hver uge fortæller danskerne om deres syn på hjælpe- og interesseorganisationer og deres vurdering af dem.

Danskerne agerer med en lang række organisationer, som beskæftiger sig med alt lige fra politik, beskæftigelse, sundhed, menneskerettigheder til bistandshjælp.

Det fortæller danskerne om organisationerne:

  • Kendskab til hvad de enkelte organisationer står for, hvad de laver og deres relevans.
  • Vurdering af organisationernes virke og resultater.
  • Oplevelser med de enkelte organisationer og vurderingen heraf.
  • I hvilken grad man vil bakke op om de enkelte organisationer i fremtiden.

Meningsmålinger spiller en stor betydning både i den offentlige debat og benyttes flittigt af politikere, rådgivere, embedsmænd og journalister. Hos Voxmeter føler vi et stort ansvar over for danskerne i forhold til, at målingerne altid afspejler et korrekt repræsentativt billede. Derfor stiller vi strenge krav til, at stikprøven er sammensat efter videnskabeligt anerkendte principper, og at spørgsmålsformuleringer og svarmuligheder altid fremstår neutrale.

Stikprøver

Forudsætningen for sammensætningen af en valid stikprøve er, at alle skal have haft lige stor chance for at blive hørt. Den bedste metode til at opfylde dette princip er at benytte telefoninterview, idet 99,9 % af befolkningen har en telefon. Tilfældighedsprincippet opfyldes ved, at Voxmeter genererer 93 % mobilnumre og 7 % stationære numre. Hermed fanger vi alle persontyper, både danskere med hemmeligt nummer, privatabonnement, firmatelefon samt taletidskort. Voxmeter gennemfører minimum 1.000 telefoninterview om ugen omhandlende politik og samfunds- og markedsforhold. Alle telefoninterview afsluttes med en rekruttering til Voxmeters panel ”CEM Danskerne”.

Opnåelse

Når man laver meningsmålinger, der afspejler virkeligheden, er det vigtigt at få overtalt flest muligt til at sige ”ja” til at deltage. Det er dog lettere sagt end gjort. Derfor arbejder Voxmeter løbende med uddannelsen af vores interviewere, som oplæres i samtaleteknik og andre spørgetekniske forhold. Succeskriteriet for vores interviewere er, at 7 ud af 10 af dem, vi ringer op, skal indvillige i at deltage i vores undersøgelser. Dette kræver, at vores medarbejdere har en imødekommende telefonstemme, er veltalende og fremstår seriøse og professionelle. Derfor er Voxmeters interviewere ikke ansat på akkord eller bonus, men arbejder udelukkende på timeløn. Takket være Voxmeters dygtige interviewkorps er det også 7 ud af 10, der takker ja til at deltage i Voxmeters panel ”CEM Danskerne”. Voxmeter har telefonsamtaler med minimum 52.000 danskere pr. år, hvor ca. 36.000 efterfølgende indvilliger i at deltage i Voxmeters panel.

Telefoninterview

Heldigvis er langt de fleste positive, når Voxmeter ringer for at gennemføre et interview. Desværre er der enkelte borgere, som føler sig generet over at blive ringet op, og det beklager vi dybt. Når det sker, har vi en ”lås”, som sikrer, at Voxmeter aldrig ringer op til samme nummer igen.

Voxmeter er danskernes talerør, og formidler deres holdninger og ønsker til medier, virksomheder, politikere og organisationer.

Derfor har vi en forpligtigelse til, at vores målinger afspejler virkeligheden korrekt. Forudsætningen er, at alle borgere skal have haft lige stor mulighed for at blive hørt. Derfor har vi som analyseinstitut også pligt til at ringe til alle, både folk med hemmeligt nummer og til folk der står på Robinsonlisten.

Til gengæld må vi som analyseinstitut aldrig medvirke til direkte eller indirekte salg og aldrig viderelevere kontaktoplysninger, der kan knyttes sammen med svarene, danskerne giver os. Siden 1997 har Voxmeter garanteret vores respondenter 100 % anonymitet, og altid levet op til de nye GDPR-regler, som vi hilser velkommen.

WEB-Panel

Voxmeters succeskriterie er, at vi altid har 100.000 aktive panelmedlemmer til rådighed. Voxmeter laver 52.000 rekrutteringer hvert år via 1.000 telefoninterview pr. uge. Her adskiller Voxmeter-panelet sig fra de fleste andre paneler ved, at ingen har kunnet tilmelde sig på eget initiativ. Alle er tilfældigt udvalgt og inviteret personligt af en uddannet researcher. Derfor er alle persontyper repræsenteret; lige fra ung til ældre, højt til lavt uddannet, rig til mindre rig.

Voxmeter investerer mange ressourcer på, at alle medlemmer er glade for at være medlem af vores panel. Dels sørger vi for, at Voxmeters spørgeskemaer altid fremstår seriøse og velgennemtænkte, samt bestræber vi os på, at emnerne er vedkommende. Derudover har medlemmer adgang til et attraktivt fordelsprogram, der tager højde for, hvad de enkelte persontyper synes godt om. Fordelsprogrammet sikrer en høj opnåelse og lang anciennitet.

Mere information? Kontakt gerne:

Nanna Gabrielsen
Nanna Gabrielsen
Chefkonsulent
[email protected]
Tlf: +45 27 21 08 06
Christian Stjer
Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
Tlf: +45 26 83 82 82

© Copyright - Voxmeter